ODONTOLOGŲ RŪMŲ NARIAMS – KT EKSPERTŲ PATARIMAI APIE REKLAMĄ

2015 03 04

Šiandien Konkurencijos tarybos ekspertai pasakojo Lietuvos Respublikos odontologų rūmų nariams apie tai, kas yra klaidinanti ir neleidžiama lyginamoji reklama ir, kaip reklamuoti gydymo paslaugas ir prekes nepažeidžiant teisės aktų. Susirinkę dalyviai labiausiai domėjosi ar galima reklamose naudoti aukščiausio laipsnio būdvardžius (pvz: geriausias, pigiausias ir pan.), kokie reklamose nurodyti pažadai ar įsipareigojimai gali pažeisti teisės aktus.

Didelė dalis įvairių asociacijų narių ir bendrovių darbuotojų kasdien tiesiogiai ar netiesiogiai dalyvauja reklamos kūrime, vedini nuoširdaus tikslo – sukurti efektyviausią reklamą geriausiam produktui. Tačiau kūrybinio azarto pagautas, retas kuris pagalvoja apie Reklamos įstatymo nuostatas. Dėl šios priežasties Konkurencijos taryba nuo 2013 m. nuolat rengia seminarus asociacijoms ir įmonėms apie tai, kaip išlikti kūrybiškiems ir nepažeisti įstatymų. Praėjusį mėnesį analogiški mokymai buvo surengti ir Maisto papildų gamintojų asociacijos nariams.

2013 m. Konkurencijos taryba patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės). Šiose gairėse pateikiami pagrindiniai reklamos vertinimo kriterijai, kuriais remiantis reklamos davėjai, jos kūrėjai ir kiti reklaminės veiklos subjektai galės savarankiškai įvertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti. Gairėse yra pateikiama daug pavyzdžių iš Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos, iliustruojančių kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos, parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.

Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Konkurencijos taryba kviečia kasdieniniame darbe vadovautis ir teisės aktais, ir reklamos guru vadinamo David Ogilvy principais: „Būkite konkretūs ir remkitės faktais. Būkite entuziastingi, draugiški ir įsimintini. Nebūkite nuobodūs. Sakykite tiesą, tačiau tegul ta tiesa būna patraukli“.

Atstovė viešiesiems ryšiams