VERSLO PRAŠOMA ĮVERTINTI REKOMENDACIJAS DĖL KAINŲ PALYGINIMO REKLAMOSE

Konkurencijos tarybos ekspertai laukia suinteresuotų asmenų siūlymų, kaip galėtų patobulinti Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose, kad institucijos nurodymai būtų lengviau pritaikomi reklamuojant prekes ir paslaugas, o vartotojai nebūtų klaidinami.

Reklamos davėjai, siekdami parodyti siūlomų prekių bei paslaugų kainų patrauklumą, linkę reklamose naudoti išpūstas nuolaidas, o kad šios pirkėjams atrodytų realios, pasitelkia santykinai senas, epizodiškai taikytas ar tiesiog niekuo nepagrįstas palyginamąsias kainas. Atkreipdama verslininkų dėmesį, kad vartotojams turi būti pateikiama tikrovę atitinkanti informacija, Konkurencijos taryba dar 2016 m. liepos 5 d. patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Tikėtasi, jog šios rekomendacijos padės bendrovėms sumažinti riziką, kad skleidžiama reklama neatitiks Reklamos įstatymo reikalavimų.

Vis dėlto 2017 m. patikrinus 99 reklamos davėjus, daugiausia – drabužių ir avalynės pardavėjus, paaiškėjo, kad ne visais atvejais jų pateikti duomenys pagrindė reklamų teisingumą, kadangi, pavyzdžiui, palyginamosios kainos buvo taikytos itin seniai arba santykinai trumpai, palyginti su laikotarpiais, kai buvo skelbiamos mažesnės kainos. Be to, kai kurie reklamos davėjai apskritai neturėjo jokių reklamos teisingumą patvirtinančių įrodymų.

Siekdami išvengti galimo vartotojų klaidinimo, Konkurencijos tarybos ekspertai 81 reklamos davėjui išsiuntė rekomendacinio pobūdžio raštus ir pasiūlė skleisti tik teisingą ir išsamią informaciją.

Dauguma bendrovių informavo, jog reklamas su palyginamosiomis kainomis nutraukė, arba paaiškino, ką reklamose palyginamosios kainos reiškia. Verslo atstovai taip pat pateikė nemažai klausimų, įžvalgų bei pasiūlymų, susijusių su mūsų rekomendacijų turiniu bei jų įgyvendinimu praktikoje.

Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė

Anot jos, nemažai bendrovių atstovų nurodė neturintys galimybių rinkti, saugoti bei sisteminti duomenis apie kainų istoriją, o norėdami įdiegti tokią sistemą turėtų tam numatyti nemažai finansinių išlaidų. Dalis ūkio subjektų paaiškino negalintys įgyvendinti rekomendacijų dėl parduodamų prekių ar paslaugų pobūdžio, pavyzdžiui, kelionių organizatoriams siūlant sezonines keliones, drabužių parduotuvėms – išparduodant senas kolekcijas.

Siekdama, kad rekomendacijose nurodyti pasiūlymai taptų universalesni ir lengviau pritaikomi, Konkurencijos taryba nusprendė atsižvelgti į verslo atstovų siūlymus ir patobulinti rekomendacijas.

Reklamos davėjai ir kiti suinteresuoti asmenys kviečiami iki 2018 m. kovo 20 d. pateikti argumentuotus pasiūlymus, kaip minėtos rekomendacijos galėtų būti keičiamos, el. paštu: Milda.Kankeviciute@kt.gov.lt.