• Valstybės pagalba 21
    • Ar duomenis į Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę gali suvesti tik pagalbos teikėjas, ar tai gali padaryta pagalbos teikėjo paskirta kita institucija arba organizacija (pavyzdžiui, paramą administruojanti agentūra, finansų įstaiga ir pan.)?

      Duomenis į Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę gali pateikti tik pagalbos teikėjas.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Ar Valstybės pagalbos skaidrumo svetainė ir Suteiktos valstybės pagalbos skaidrumo modulis yra tas pats?

      Taip.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Ar Valstybės pagalbos skaidrumo svetainė ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registras yra tas pats?

      Valstybės pagalbos skaidrumo svetainė ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registras yra atskiros sistemos.

      Pareigą teikti duomenis į Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę nustato Europos Sąjungos valstybės pagalbos teikimą reglamentuojantys teisės aktai, o pareiga teikti duomenis į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą yra nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarime Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas).

      Valstybės pagalbos skaidrumo modulyje paskelbta informacija yra vieša ir prieinama ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių gyventojams, tuo tarpu duomenys, pateikti į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą, nėra viešai skelbiami, tačiau gali būti suinteresuotoms šalims pateikiami Nutarime nustatyta tvarka.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kiek paprastai užtrunka valstybės pagalbos notifikavimo procesas?

      Vidutinė notifikavimo proceso trukmė (nuo užpildytos notifikacijos pateikimo Europos Komisijai iki Europos Komisijos sprendimo) yra 6 mėnesiai.

      Notifikavimas gali užtrukti trumpiau, jeigu pagalbos schema yra nesudėtinga ir iki notifikacijos pateikimo buvo aptarta su Europos Komisija.

      Sudėtingų schemų derinimas gali užtrukti ir kelis metus.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kodėl nuostolių kompensavimas gali būti laikomas valstybės pagalba – juk įmonė negauna jokio finansinio pranašumo?

      Įmonė gauna ekonominę naudą, nes patirtus nuostolius padengia ne savo nuosavomis lėšomis. Sutaupytas lėšas, kurių nereikėjo skirti nuostolių padengimui, įmonė gali panaudoti kitiems tikslams, pavyzdžiui, investicijoms. Tokiu būdu įmonė įgyja pranašumą prieš kitus, panašią veiklą vykdančius ūkio subjektus.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kas yra orientacinės palūkanų normos?

      Europos Komisija yra nustačiusi metodiką, pagal kurią skaičiuojamos orientacinės palūkanų normos, kurios naudojamos kaip rinkos palūkanų normų pakaitalas. Metodikos esmė – prie bazinės palūkanų normos  pridedama paskolos marža, kuri priklauso nuo paskolos gavėjo kredito reitingo ir turto įkeitimo lygio. Vis dėlto pagal šią metodiką nustatytos palūkanų normos yra tik orientacinės ir jeigu paskolos gavėjas pastaruoju metu buvo sudaręs panašių sandorių didesne nei orientacinė norma, atitinkama orientacinė norma negali būti naudojama kaip rinkos palūkanų normos pakaitalas.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Ar sveikatos priežiūros įstaigų vykdoma veikla laikytina ūkine?

      Europos Komisijos preliminariu vertinimu, ligoninių ar kitų sveikatos priežiūros įstaigų teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos, už kurias gaunamas atlygis, turėtų būti laikomos ūkine veikla tiek tada, kai pacientas už paslaugas sumoka tiesiogiai, tiek tada, kai už jas atlyginama iš kitų šaltinių (pavyzdžiui, valstybinio sveikatos draudimo fondo).

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kaip išvengti kryžminio subsidijavimo, teikiant pagalbą subjektui, kuris vykdo ūkinę ir neūkinę veiklą?

      Siekiant išvengti ūkinės veiklos kryžminio subsidijavimo, būtina aiškiai atskirti skirtingų rūšių veiklos išlaidas, finansavimą ir pajamas.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kas yra kryžminis veiklų subsidijavimas?

      Kryžminis veiklų subsidijavimas atsiranda tuo atveju, jeigu subjektas, kuris vykdo ir remiamą, ir neremiamą veiklas, remiamai veiklai skirtas paramos lėšas nukreipia neremiamai veiklai finansuoti.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kas yra įmonė ir ūkinė (ekonominė) veikla?

      Europos Sąjungos Teisingumo Teismas savo sprendimais yra išaiškinęs, kad įmonės sąvoka apima bet kokį ūkinę veiklą vykdantį subjektą, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų, o ūkine veikla laikoma bet kokia veikla, kurios metu konkrečioje rinkoje siūlomos prekės ir paslaugos, nepriklausomai nuo to, ar siekiama gauti pelno.

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Kas yra VESP?

      Ekonominė veikla, kuria teikiamos visuotinės naudos paslaugos, kurių rinka be valstybės intervencijos neteiktų arba teiktų kitokiomis kokybės, saugos, prieinamumo, lygių galimybių ar visuotinio prieinamumo sąlygomis (pavyzdžiui, sveikatos priežiūros paslaugos, slaugos paslaugos).

      Atnaujinta: 2017 12 13

    • Koks yra Konkurencijos tarybos vaidmuo?

      Konkurencijos taryba yra koordinuojanti institucija valstybės pagalbos, kuriai taikomos ES valstybės pagalbos taisyklės, klausimais. Ji atlieka valstybės pagalbos projektų ekspertizę, teikia valstybės pagalbos teikėjams išvadas ir rekomendacijas, kaupia informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą bei tvarko nereikšmingos pagalbos registrą.

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Koks yra Europos Komisijos vaidmuo?

      Komisija bendradarbiaudama su valstybėmis narėmis nuolat prižiūri tose valstybėse taikomas valstybės pagalbos schemas. Ji gali pareikalauti panaikinti nesuderinamas su bendrąja rinka programas arba jas pakeisti. Jai pripažinus, kad suteikta valstybės pagalba yra nesuderinama su bendrąja rinka, ši pagalba turi būti grąžinta (su palūkanomis).

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Kas yra neteisėta valstybės pagalba?

      Neteisėta valstybės pagalba – tai pagalba kurią valstybės narės teikia nesuderinus su Europos Komisija (pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108(3) str.) ir kuriai netaikomi pranešimo išimtį numatantys Europos Sąjungos teisės aktai.

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Kada valstybės pagalba laikoma suteikta?

      Valstybės pagalba laikoma suteikta, kai pagalbos gavėjui pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą suteikiama juridinė teisė gauti pagalbą, nepriklausomai nuo jos išmokėjimo datos.

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Kaip gauti pažymą apie mano įmonei suteiktą de minimis pagalbą?

      Prašymas pateikti pažymą dėl įmonei suteiktos de minimis pagalbos rašomas laisva forma ant įmonės firminio blanko, nurodant įmonės (ar kelių ūkio subjektų, jeigu įmonė susijusi su keliais ūkio subjektais De minimis reglamentų prasme) rekvizitus bei elektroninį paštą, kuriuo norima gauti šią pažymą. Įmonės vadovo pasirašytas ir antspauduotas prašymas nuskenuojamas ir siunčiamas elektroniniu paštu registras@kt.gov.lt arba prašymo originalas siunčiamas paštu adresu Jogailos g. 14, LT-01116 Vilnius.

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Ar reikia informuoti Europos Komisiją apie numatomą teikti valstybės pagalbą, kai pagalba teikiama vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatomis (OL 2014 L 187, p.1)?

      Teikiant valstybės pagalbą, kuriai taikomos Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatos, pagalbos teikėjas per 20 darbo dienų nuo pagalbos priemonės įsigaliojimo turi užpildyti informacijos santrauką (kuri pateikiama Bendrojo bendrosios išimties reglamento II priede) ir ją per Konkurencijos tarybą pateikti Europos Komisijai.

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Ar EUREKA programos projektams yra taikomos valstybės pagalbos taisyklės?

      EUREKA programos projektams yra taikomos valstybės pagalbos taisyklės.

      Atnaujinta: 2015 11 27

    • Kaip turi būti apskaičiuojamas suteiktos pagalbos dydis, kai pagalba išmokama dalimis?

      Jeigu pagalba išmokama dalimis, jos vertė yra diskontuojama suteikimo metu. Palūkanų norma naudojama diskontuojant ir skaičiuojant bendrąjį subsidijos ekvivalentą, yra pagalbos metu galiojusi orientacinė palūkanų norma. Orientacinė palūkanų norma skelbiama Europos Komisijos puslapyje adresu: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html

      Atnaujinta: 2015 11 24

    • Kokia data turi būti laikoma de minimis pagalbos suteikimo data?

      De minimis pagalba laikoma suteikta tuo metu, kai pagalbos gavėjas pagal nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę gauti tokią pagalbą (pavyzdžiui, pasirašoma finansavimo sutartis, priimamas atsakingos institucijos sprendimas konkrečiam ūkio subjektui skirti konkretaus dydžio de minimis pagalbą ir t. t.).

      Atnaujinta: 2016 12 20

    • Kas yra vienas ūkio subjektas de minimis reglamento prasme?

      Pagal naujuosius De minimis reglamentus vienu ūkio subjektu (viena įmone) pripažįstami juridiniai ar fiziniai asmenys atitinkantys bent vieną iš De minimis reglamentų 2(2) straipsniuose nustatytų kriterijų.

      Atnaujinta: 2015 11 24