Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO PATAISOS GALI SUKURTI SKIRTINGAS KONKURENCIJOS SĄLYGAS

2021 09 06
vyn.jpg

Konkurencijos taryba, įvertinusi Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, siūlo atlikti poveikio konkurencijai vertinimą ir patobulinti teisinio reguliavimo priemones, kad jos nesukurtų skirtingų konkurencijos sąlygų.

Institucijos ekspertai atkreipė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos dėmesį, kad Seimo narių inicijuotame įstatymo projekte siūloma įtvirtinti nuostata – drausti asmenims nuo 18 iki 20 metų vartoti alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 15 procentų, – gali sukurti skirtingas konkurencijos sąlygas alkoholinius gėrimus gaminantiems ir jais prekiaujantiems ūkio subjektams. Pavyzdžiui, ūkio subjektai, prekiaujantys 14 laipsnių stiprumo vynu jį galės parduoti 18–20 m. asmenims, o prekiaujantys 16 laipsnių vynu – negalės.

Konkurencijos taryba negali nuspręsti, ar šiuo konkrečiu atveju konkurencijos ribojimas yra proporcingas, nes tai vertinant būtina atsižvelgti į socialinės apsaugos interesus (siekį saugoti jaunimo interesus ir sveikatą), kas nėra konkurencijos institucijos kompetencija. Vis dėlto, Konkurencijos taryba mano, kad vertinant konkurencijos suvaržymo proporcingumą reikėtų atsižvelgti ir į mokslinius tyrimus, pavyzdžiui, ar yra mokslinių tyrimų, rodančių, kad didesnis pavojus jaunų žmonių sveikatai kyla vartojant būtent alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 15 procentų.

Alkoholio kontrolės įstatyme taip pat siūloma suteikti galimybę informaciją apie alkoholinius gėrimus, kuri nelaikoma reklama, viešinti internete ne tik šią produkciją gaminančioms ar ja prekiaujančios įmonėms, bet ir gėrimus pristatančioms įmonėms, tokioms kaip „Bolt“, „Wolt“, „Last Mile“ ir kt. Tokios nuostatos, kaip pažymėjo Konkurencijos taryba, gali sukurti nelygiavertes konkurencines sąlygas tam tikriems įstatyme nepaminėtiems ūkio subjektams, pavyzdžiui, įvairioms internetinės prekybos platformoms, tokioms kaip „Amazon“ ar „Pigu.lt“, kur prekes parduodantys tretieji asmenys konkuruoja su kitais alkoholinių gėrimų pardavėjais.

Konkurencijos taryba taip pat priminė įstatymo projekto rengėjams, kad būtina atlikti poveikio konkurencijai vertinimą, kai siūlomas reguliavimas apriboja ūkio subjektų galimybes vykdyti ūkinę veiklą ar reklamuoti savo prekes.