INTERNETO PLATFORMŲ PASLAUGAS NAUDOJANČIAM VERSLUI – IŠSAMI INFORMACIJA, KAIP GINTI SAVO INTERESUS
Kokias teises interneto platformų verslo klientams suteikia ES reglamentas, kokias pareigas tarpininkavimo paslaugų teikėjai turi jų atžvilgiu ir kur galima kreiptis, pastebėjus, jog reglamento reikalavimai pažeidžiami – šiais ir kitais aktualiais klausimais kalbėta Konkurencijos tarybos organizuotuose mokymuose.
Mokymai verslo atstovams, kurie naudojasi apgyvendinimo paslaugų rezervavimo, dovanų kuponų platinimo, maisto pristatymo, elektroninės prekybos ar kitomis interneto platformomis, surengti siekiant detaliai paaiškinti reglamento reikalavimus. Tikimasi, kad tai padės verslo klientams atpažinti, kada interneto platformos nesilaiko ES reglamentavimo bei pažeidžia jų teises, ir tokiais atvejais paskatins kreiptis į Konkurencijos tarybą.
Interneto platformų ir prekybos tinklų tyrimo grupės ekspertės mokymų metu pristatė pagrindinius reglamento nuostatų taikymo kriterijus, pateikė iliustracinius pavydžius, padedančius verslo atstovams geriau suprasti, kaip reglamente įtvirtinti reikalavimai taikomi praktikoje. Daug dėmesio buvo skirta realių pavyzdžių analizei ir atsakymams į dalyviams kilusius klausimus.
Institucijos atstovės priminė, jog yra parengtos praktinės gairės, kurios gali padėti geriau suprasti reglamento reikalavimus.
Nuo 2025 m. sausio Konkurencijos taryba prižiūri, kaip interneto platformos ir interneto paieškos sistemos laikosi reglamento reikalavimų. Institucija jau vykdo planinius patikrinimus, kurių metu siekia įvertinti informaciją apie internetinių tarpininkavimo platformų ir interneto paieškos sistemų veiklą, prižiūri, kaip šias paslaugas teikiančios bendrovės laikosi reglamente nustatytų reikalavimų, taip pat gali atlikti tyrimus.
Spalio 15 d. 9 val. Konkurencijos taryba organizuos mokymus interneto tarpininkavimo paslaugų teikėjams (platformoms ir paieškos sistemoms).