BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJA MOKSLEIVIAMS NĖRA TERRA INCOGNITA

Jaunajai kartai nereikia įrodinėti, kad veiksmingos konkurencijos naudą gauna ir verslas, ir vartotojai. Tuo įsitikino Konkurencijos tarybos ekspertai, nuo šių metų rugsėjo vedantys pamokas sostinės gimnazistams. 

Konkurencijos tarybos ekspertai, inicijavę projektą #KTEinaĮMokyklą, per pusketvirto mėnesio aplankė 19 gimnazijų, kur su 500 moksleivių apie konkurenciją diskutavo beveik 30 akademinių valandų. Per ekonomikos pamokas su vyresnių klasių gimnazistais aptariamos įvairiausios temos: nuo konkurenciją ribojančių susitarimų, klaidinančios reklamos iki monopolijų Lietuvos ir užsienio rinkose.

Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė sakė buvusi maloniai nustebinta, kad moksleiviai žino, kas yra konkurencija, kokia jos nauda, ir netgi gali paaiškinti, koks yra valdžios institucijų vaidmuo rinkoje.

Moksleiviai pripažįsta, kad sąžininga konkurencija padeda jiems tobulėti asmeniniame gyvenime. Ekonomikoje – ji moksleivių plačiai naudojamų naujųjų technologijų variklis.

–Jūrate Šovienė, Konkurencijos tarybos narė

Gimnazistai aktyviai dalyvavo debatuose, analizavo Konkurencijos tarybos ekspertų pateiktus pavyzdžius, patys modeliavo įvairias situacijas, pavyzdžiui, įsivaizdavo esą verslininkai, kuriems svarbu būti pranašesniems už konkurentus, bet nepažeisti konkurencijos principų. Jaunosios kartos atstovai, išmokę atpažinti klaidinančią reklamą, patys ją kūrė ir analizavo, kokie reklaminiai teiginiai būtų įtaigūs, bet neklaidintų vartotojų ir dėl kurių negrėstų baudos.

„Pamoka vyko labai įdomiai. Sužinojau, kas yra konkurencija, kodėl ji reikalinga ir ką daro Konkurencijos taryba. Patiko, kad  ekspertai daug bendravo su mumis ir davė praktines užduotis su situacijomis, kurias buvo įdomu spręsti. Bandėme įsivaizduoti save verslininkais ir sugalvoti, kaip ir kokiais būdais reklamuodami paslaugas galėtume pritraukti kuo daugiau klientų į savo kavinę“, – po pamokos įspūdžiais dalijosi viena iš Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazijos moksleivių.

Iki šių mokslo metų pabaigos konkurencijos ekspertai aplankys dar 20-yje gimnazijų, kiekvienoje jų ketinama vesti po 2 ar 3 pamokas. Pavasarį projekte dalyvavusios mokyklos ir jų moksleiviai bus kviečiami dalyvauti protmūšyje ir pasitikrinti konkurencijos teorines bei praktines žinias.

Atnaujinta: 2018 01 04