BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA ATMETĖ ĮTARIMUS DĖL PER DIDELIŲ SUSKYSTINTŲ NAFTOS DUJŲ KAINŲ

2013 07 02

Konkurencijos taryba atsisakė pradėti tyrimus dėl AKCINĖS BENDROVĖS „SUSKYSTINTOS DUJOS“ (toliau – AB „Suskystintos dujos“) ir Uždarosios akcinės bendrovės „Saurida“ (toliau – UAB „Saurida“) veiksmų atitikties Konkurencijos įstatymo 7 straipsnio reikalavimams, kurie numato draudimą dominuojančią padėtį užimantiems ūkio subjektams piktnaudžiauti turima padėtimi. Tokį sprendimą Konkurencijos taryba priėmė išanalizavusi įmonių pateiktus duomenis, susijusius su centralizuotai tiekiamų suskystintų naftos dujų (toliau – centralizuotai tiekiamos dujos, dujos) kainomis ir nustačiusi, kad nėra pagrindo įtarti, kad įmonių taikomos kainos galėtų būti per didelės konkurencijos teisės prasme.

Šiuos vertinimus Konkurencijos taryba atliko gavusi kelių savivaldybių prašymus įvertinti įmonių sprendimus padidinti vartotojams centralizuotai tiekiamų dujų kainas.

Konkurencijos taryba pažymi, kad dominuojančio ūkio subjekto taikomos kainos dydis pats savaime neparodo, jog kaina yra nesąžininga (per didelė) ir, kad ją taikydamas ūkio subjektas pažeidžia Konkurencijos įstatymo reikalavimus. Piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi yra konstatuojamas tik nustačius, jog kaina nėra pagrįsta ekonomine produkto verte.

Vertindama AB „Suskystintos dujos“ nuo 2013 m. vasario 1 d. taikomas dujų kainas Konkurencijos taryba atsižvelgė į įmonės patiriamas sąnaudas bei į tai, jog 2011 – 2012 metais įmonė dirbo nuostolingai, o nustačius minėtas kainas, 2013 m. prognozuojama įmonės pelno marža sieks iki 10 procentų. Minėtos aplinkybės neleidžia įtarti, jog AB „Suskystintos dujos“ taikomos kainos gal būti nesąžiningos (per didelės) konkurencijos teisės prasme.

Vertindama UAB „Saurida“ nuo 2012 m. gruodžio 1 d. taikomas dujų kainas, Konkurencijos taryba palygino UAB „Saurida“ ir AB „Suskystintos dujos“ abonentų vidutines mėnesio sąskaitas už dujas bei nustatė, kad vidutinė UAB „Saurida“ abonento mėnesio sąskaita yra apie 20 procentų didesnė nei AB „Suskystintos dujos“. Atsižvelgusi į UAB „Saurida“ planuojamus atlikti dujotiekio ir jo įrenginių remonto ir renovavimo darbus bei dėl to patiriamas papildomas išlaidas, Konkurencijos taryba nusprendė, kad UAB „Saurida“ kaštai parduodant analogiškas prekes galėtų būti didesni nei AB „Suskystintos dujos“, o nustatytas skirtumas tarp UAB „Saurida“ ir AB „Suskystintos dujos“ taikomų kainų neleidžia įtarti, kad UAB „Saurida“ taikomos kainos yra nesąžiningos (per didelės) konkurencijos teisės prasme.

Pažymėtina, kad 2013 m. liepos 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo pakeitimai, numatantys, kad centralizuotai tiekiamų suskystintų naftos dujų kainos yra reguliuojamos. Dujas tiekiantys ūkio subjektai pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtintas kainų nustatymo metodikas turi parengti kainų projektą bei jų pagrindimą, kurį tvirtina Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija. Šiuo metu ūkio subjektų nustatytos dujų kainos galios iki 2013 m. gruodžio 1 d.

Konkurencijos tarybos nutarimą dėl AB „Suskystintos dujos“ galima rasti čia.

Konkurencijos tarybos nutarimą dėl UAB „Saurida“ galima rasti čia.

Pastaba

Konkurencijos įstatymo 7 straipsnis draudžia įmonėms piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi atitinkamoje rinkoje atliekant visokius veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nepagrįstai varžo kitų ūkio subjektų galimybes veikti atitinkamoje rinkoje arba pažeidžia vartotojų interesus. Viena iš piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi formų yra tiesioginis ar netiesioginis nesąžiningų kainų arba kitų pirkimo ar pardavimo sąlygų primetimas.

 

Komunikacijos skyrius

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 16