BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

NEPRIKLAUSOMAS KT FINANSAVIMAS VERSLUI GRĖSMĖS NEKELIA

2012 09 10

Šiandien (rugsėjo 10 d.) „Verslo žinios“ išspausdino Konkurencijos tarybos pirmininko atsakymą į dienraščio ankstesniame numeryje pasirodžiusį straipsnį „Naujos schemos kėsinasi į verslą“ (VŽ, Nr.151,2012-08-31).

NEPRIKLAUSOMAS KT FINANSAVIMAS VERSLUI GRĖSMĖS NEKELIA

Rugpjūčio 31 d. „Verslo žinių“ (VŽ) redakcijos skiltis nepriklausomą Konkurencijos tarybos (KT) finansavimą vertina kaip idėją, kuri, jeigu būtų įgyvendinta, galėtų prislėgti verslą neatnešdama šiam jokios naudos. Nesutikdami su tokiu grėsmės apibūdinimu, manome, kad VŽ kelia teisingą klausimą: ką nepriklausomai finansuojama KT duotų verslui?

Nors, skirtingai nuo verslo, valstybės institucijų veikla retai vertinama pagal naudos matą, KT tokį vertinimą jau taiko praktikoje: mūsų misija yra saugoti veiksmingą konkurenciją vartotojų naudai, o atlikti skaičiavimai rodo, jog Konkurencijos tarybos sukuriama tiesioginė finansinė nauda keliasdešimt kartų viršija institucijos biudžetą. Išsamią informaciją apie KT veiklos poveikio vertinimą galima rasti KT tinklalapyje.

Norėdami, kad mūsų teikiama nauda būtų kuo didesnė, mes siekiame tirti pačius rimčiausius konkurencijos suvaržymus, nepaisydami to, ar šie suvaržymai kyla dėl valstybės institucijų, ar privačių asmenų veiklos. Kad mūsų siekiams nebūtų galima sutrukdyti, reikalingas pakankamas ir nepriklausomas nuo valstybės biudžeto finansavimas kaip veiklos nepriklausomumo garantija. Šios garantijos reikalingumas jau pripažintas: ją turi kitos rinką prižiūrinčios institucijos, tokios kaip Ryšių reguliavimo tarnyba bei Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, ir sąžiningas verslas daug laimėtų, jeigu ją įgytų ir KT.

Taip būtų pašalinta grėsmė, kad KT biudžetas – o kartu ir veiklos galimybės – galėtų nukentėti dėl to, jei, saugodama verslo ir vartotojų interesus, institucija imtųsi ar atsisakytų tirti politiškai jautrias bylas. Kaip pavyzdį galima prisiminti, jog apsaugos paslaugų teikėjai įgijo galimybę sąžiningai konkuruoti, kai dėl KT įsikišimo nuo šių metų pradžios iš rinkos pasitraukė valstybės proteguojama apsaugos policija.

Nepriklausomas finansavimas taip pat leistų pagrįstai tikėtis, kad KT nariams – asmenims, kurie turi priimti didelio ekonominio poveikio sprendimus, reikalaujančius aukštos kvalifikacijos siauroje teisės ir ekonomikos srityje – būtų galima pasiūlyti konkurencingą atlyginimą. Atlyginimas yra tik priemonė pritraukti geriausius ekspertus iš rinkos į jau kelerius metus neužimtas KT narių vietas, kad visos sudėties KT teiktų daugiau naudos visuomenei. Taip dirbanti institucija sąžiningam verslui grėsmės nekelia.

Šarūnas Keserauskas

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos pirmininkas

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 23