BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

NUOSTATŲ KAI KURIUOS PUNKTUS TEKS PAKEISTI

2001 06 08

Konkurencijos taryba atliko tyrimą dėl LR Susisiekimo ministerijos patvirtintų Keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatų kilus įtarimų, kad kai kurie šių dar 1998 m. vasario 12 d. įsakymu Nr.55 patvirtintų nuostatų punktai gali nustatyti skirtingas konkurencijos sąlygas ūkio subjektams. Apsvarsčius šį klausimą posėdyje, buvo priimtas nutarimas, įpareigojantis Susisiekimo ministeriją pakeisti nurodytus minėtų nuostatų punktus taip, kad jie neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.

Tyrimo metu nagrinėta, ar Susisiekimo ministerijos patvirtintų Keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatų 2.8 ir 6.8 punktai nesuteikia privilegijų atskiriems ūkio subjektams ir ar taikant šiuos punktus atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumai atitinkamoje rinkoje. Vadovaujantis šiais nuostatų punktais tam tikroms keleivinio transporto rūšims (autobusams), dirbančioms reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutuose, sudaromos galimybės teikti komercines reklamos paslaugas apipavidalinant transporto priemonę. Komercinės reklamos naudojimas sudaro galimybes šioms transporto rūšims gauti papildomų pajamų. Tuo tarpu maršrutiniai taksi, taip pat vežantys keleivius nustatytais maršrutais, tokios reklamos naudoti ir gauti už ją papildomų pajamų negali, nes tai draudžia minėtų nuostatų punktas. Konkurencijos tarybos specialistai tyrimo metu ir aiškinosi, kokiais kriterijais remiantis buvo nustatytos skirtingos komercinės reklamos naudojimo sąlygos tais pačiais maršrutais keleivius vežantiems konkuruojantiems ūkio subjektams. Kadangi miestuose keleivius autobusiais dažniausiai veža valstybės ar savivaldybės įmonės, o maršrutiniais taksi - privatūs vežėjai, tai pastarieji, negalėdami komercine reklama apipavidalinti savo transporto priemonių, netenka ir tam tikrų pajamų.

Paaiškėjo, kad pagrindinis kriterijus, kuriuo buvo vadovaujamasi nustatant galimybes apipavidalinti komercinėmis reklamomis keleivines transporto priemones - transporto priemonių dydis. Tačiau remiantis šiuo kriterijumi sunku paaiškinti sprendimą neleisti naudoti reklamos ant transporto priemonių, vežančių keleivius reguliaraus tolimojo susisiekimo maršrutais. Tai, kad transporto priemonės dydis nėra pagrindinis sprendimo dėl reklamos naudojimo kriterijus, parodo Vilniaus miesto valdybos sprendimu patvirtintų Vilniaus kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatų punktas, kuris komercinę- vizualinę reklamą leidžia naudoti ir maršrutuniuose taksi, bet tik etalone nurodytose transporto priemonės vietose.

Konkurencijos įstatymas draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus. Todėl Konkurencijos taryba nutarė, kad Susisiekimo ministerija turi pakeisti nuostatų punktus taip, kad jie neprieštarautų Konkurencijos įstatymui.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 17