BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

PALANGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA TURĖS PAKEISTI KONKURENCIJOS ĮSTATYMUI PRIEŠTARAUJANČIĄ NUOSTATĄ

2008 08 28

Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo atlikto tyrimo išvadas ir nutarė pripažinti, kad Palangos miesto savivaldybės tarybos 2007 m. liepos 26 d. sprendimo Nr.T2-122 „Dėl 2007 metų nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ 1.2. punktas pažeidžia Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Šis Konkurencijos įstatymo straipsnis įtvirtina valstybės valdymo ir savivaldos institucijų pareigą užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Konkurencijos taryba įpareigojo Palangos miesto savivaldybę per 1 mėnesį pakeisti nurodytą nuostatą taip, kad ji neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.

Tyrimą Konkurencijos taryba atliko gavusi UAB „Arja“ prašymą. Bendrovė įtarė, kad Palangos miesto savivaldybės 2007 m. sprendimas, kuriuo reglamentuoti nuomos mokesčiai už valstybinę žemę, dėl jame esančios nuostatos sudaro konkurencijos sąlygų skirtumų tose pačiose rinkose konkuruojantiems ūkio subjektams.

Išanalizavusi Palangos miesto savivaldybės ir įmonių, besinuomojančių žemę šios savivaldybės teritorijoje, pateiktą informaciją ir paaiškinimus, taip pat su tyrimu susijusius teisės aktus, Konkurencijos taryba nustatė, kad Palangos miesto savivaldybės veiksmai pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Palangos miesto savivaldybės tarybos 2007 m. liepos 26 d. sprendimo Nr.T2-122 „Dėl 2007 metų nuomos mokesčio už valstybinę žemę“ 1.2. punktas, kuriuo nustatomas mokestis valstybinę žemę nuomojantiems juridiniams asmenims, įteisina skirtingus tarifus pagal tai, ar juridinio asmens buveinė yra ar nėra Palangos savivaldybės teritorijoje. Skirtingi žemės nuomos mokesčio tarifai (mažesni Palangos savivaldybės teritorijoje buveines įregistravusiems ūkio subjektams), grindžiami vien formalia juridinio asmens registracijos vieta, sąlygoja nepagrįstai skirtingus žemės nuomos mokesčius tose pačiose rinkose (pvz., apgyvendinimo paslaugų, maitinimo paslaugų ir kitose rinkose) veikiantiems ūkio subjektams. Atitinkamai ne Palangos savivaldybės teritorijoje registruotos įmonės dėl tokios sprendime įteisintos nuostatos patiria didesnes išlaidas nepriklausomai nuo įmonės veiklos pobūdžio, sezoniškumo, darbuotojų skaičiaus ar kitų kiekybinių ar kokybinių kriterijų.

Pagal sprendime nustatytus tarifus mokamas mažesnis žemės nuomos mokestis, kuris yra juridinio asmens finansinių išlaidų sudedamoji dalis bei daro įtaką įmonių tarpusavio konkurencijai, sudaro palankesnes sąlygas veikti rinkoje toms įmonėms, kurios įregistruotos Palangos miesto savivaldybės teritorijoje. Tyrimo metu atlikti vertinimai leido padaryti išvadą, kad toje pačioje rinkoje konkuruojantys ūkio subjektai už panašios vertės valstybinės žemės nuomą moka skirtingus mokesčius, o tai turi įtakos įmonių ekonominei padėčiai, o tuo pačiu ir konkurencijos sąlygoms tarp įmonių, registruotų Palangos ir ne Palangos miesto savivaldybės teritorijoje.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 23