BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

PATVIRTINTOS KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ RINKOS TYRIMO IŠVADOS

Gruodžio 5 d. Konkurencijos taryba patvirtino galutines kompensuojamųjų vaistų rinkos tyrimo (toliau  –  Tyrimo) išvadas, kuriose identifikavo rinkoje egzistuojančias konkurencijos problemas ir pasiūlė galimus jų sprendimo būdus.

Konkurencijos tarybos Tyrimas rodo, kad kompensuojamųjų vaistų rinkos reguliavimas yra neveiksmingas, nes riboja analogiško poveikio, bet pigesnių vaistų patekimą į rinką. Be to, rinkoje esančių vaistų konkurencija yra silpna, nes teisinis reguliavimas sudaro palankias sąlygas kompensuojamųjų vaistų kainyne (o tuo pačiu ir rinkoje) išlikti gamintojams su kelis kartus aukštesnėmis kainomis nei konkurentų.

Kita rinkoje egzistuojanti problema yra ta, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis dengiamos vaisto kainos (vadinamosios „bazinės“ kainos) apskaičiuojamos pagal vaistų gamintojų viešai deklaruojamas, o ne faktines kainas. Toks apskaičiavimo būdas suteikia gamintojams galimybę manipuliuoti kompensuojamųjų vaistų sistema, išlaikant aukštesnes deklaruojamas vaistų kainas.

Konkurencijos taryba išsiaiškino, kad vaistų kainos kompensavimo skaičiavimui naudojamas daugelyje Europos Sąjungos valstybių taikomas referavimas į kelių valstybių kainų vidurkį nėra tinkamas Lietuvai, nes neskatina vaistų gamintojų mažinti deklaruotų vaistų kainų.

Konkurencijos tarybos nuomone, kompensuojamųjų vaistų rinkos teisinis reguliavimas sudaro palankias sąlygas komerciškai jautrios informacijos mainams tarp vaistų gamintojų, kas taip pat gali turėti neigiamos įtakos konkurencijai ir kompensuojamųjų vaistų kainoms.

Pacientas, pirkdamas vaistus, gali sutaupyti savo asmenines bei PSDF biudžeto lėšas tik turėdamas objektyvią informaciją apie vaistą. Deja, Konkurencijos taryba nustatė, kad pacientams trūksta informacijos apie pigesnius, bet analogiškos kokybės ir veiksmingumo vaistus.

Tyrimo metu Konkurencijos taryba nustatė, jog valstybės reguliavimas taikomas kompensuojamiesiems vaistams nėra, nors privalo būti, paremtas ekonomine poveikio rinkai analize.

Konkurencijos tarybos nuomone, yra tikėtina, kad dėl ydingo kompensuojamų vaistų reguliavimo  vaistų kainos vartotojams yra didesnės, įvairovė mažesnė, o PSDF biudžeto lėšos naudojamos neefektyviai.

Konkurencijos taryba už sveikatos politiką atsakingoms valstybės institucijoms rekomenduoja:

  • skatinti pigesnių, bet analogiškos kokybės ir veiksmingumo vaistų patekimą į rinką;
  • kompensuojamos kainos skaičiavimui taikyti faktines, o ne gamintojo deklaruojamas kainas;
  • ieškoti efektyvesnio kompensuojamos kainos skaičiavimo būdo nei referavimas į kitas valstybes;
  • panaikinti rinkos dalyvių galimybes sužinoti informaciją apie konkurentų taikomas kainas;
  • efektyviau informuoti pacientus apie pigiausius analogiškos kokybės vaistus;
  • tobulinti kompensuojamųjų vaistų prekybai nustatytų reikalavimų įgyvendinimo kontrolę, siekiant išvengti gamintojų neleistinos įtakos gydytojams bei vaistininkams dėl konkretaus vaistinio preparato siūlymo.

2015 m. gegužės 19 d. Konkurencijos taryba pradėjo Tyrimą, atsižvelgusi į vaistų rinkos svarbą vartotojams ir siekdama įvertinti, ar teisinis reguliavimas sudaro visas sąlygas veiksmingai konkurencijai kompensuojamųjų vaistų rinkoje. Veiksminga konkurencija – tai didesnė vaistų įvairovė ir galimybė sutaupyti pacientams bei valstybei perkant tuos pačius vaistus.

Su galutinėmis rinkos tyrimo išvadomis galite susipažinti čia (569.8 KB )


Atnaujinta: 2017 01 27