BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

AR KONKURENCIJOS RIBOJIMAI PER KARANTINĄ YRA PROPORCINGI, VERTINA IR SPRENDŽIA VYRIAUSYBĖ

Konkurencijos taryba, sulaukianti kreipimųsi dėl nevienodų verslo sąlygų per karantiną, nurodo negalinti vertinti, ar Vyriausybės sprendimu nustatyti konkurencijos ribojimai yra proporcingi, siekiant saugoti gyventojų sveikatą.

Atsakydama Seimo Darbo partijos frakcijai ir Lietuvos darbdavių konfederacijai dėl Vyriausybės nutarimu nustatytų verslo ribojimų, Konkurencijos taryba konstatuoja, kad institucijai, kaip konkurencijos politikos vykdytojai, Konkurencijos įstatymas nesuteikia kompetencijos vertinti Vyriausybės priimtų teisės aktų, tarp jų ir nutarimo, kuriuo buvo paskelbtos karantino Lietuvoje sąlygos, teisėtumo. Taigi, Konkurencijos taryba negali nuspręsti, ar per karantiną nustatytas konkurencijos ribojimas yra proporcingas, nes tai vertinant būtina atsižvelgti į siekį saugoti gyventojų sveikatą ir kitus interesus, o to vertinti Konkurencijos taryba neturi duomenų ir kompetencijos.

Konkurencijos taryba dar 2020 m. balandį nurodė suprantanti, kad tuometė Vyriausybė nustatė apribojimus per karantiną pirmiausia siekdama apsaugoti gyventojų sveikatą precedento neturinčios pandemijos akivaizdoje. Tačiau taip pat pažymėjo, kad tiek, kiek tai leidžia su sveikatos apsauga susijusios aplinkybės, būtina užtikrinti, kad nustatomi ūkinės veiklos apribojimai būtų proporcingi ir nesuteiktų nepagrįstų privilegijų vieniems ūkio subjektams, diskriminuodami kitus.  Tai ypač svarbu todėl, kad krizei pasibaigus neatsirastų ar nepadidėtų privilegijuotoje padėtyje atsidūrusių ūkio subjektų rinkos galia, kai prastesnėje padėtyje buvę jų konkurentai patyrė didelių nuostolių ar net buvo priversti pasitraukti iš rinkos. Jeigu ilguoju laikotarpiu susiformuotų toks rinkos galios pokytis, jis būtų itin žalingas vartotojams, kurie už prekes ir paslaugas būtų priversti mokėti daugiau.

Konkurencijos taryba pabrėžia, kad ypač svarbu vertinti tiek pačių ribojimų, tiek jų laikotarpio proporcingumą, pavyzdžiui, ar negalima norimo sveikatos apsaugos lygio pasiekti mažiau konkurenciją ribojančiomis technologinėmis ar kitomis priemonėmis.

„Konkurencijos tarybos siūlymai niekaip neapriboja Vyriausybės galių derinti sąžiningos konkurencijos laisvės principą ir kitus galimai šiam principui prieštaraujančius interesus (įskaitant sveikatos politikos tikslus), priimant tokį politinį sprendimą, kuris yra proporcingas, pagrįstas ir atitinkantis Konstituciją“, – rašoma atsakyme.

Atnaujinta: 2021 01 27