BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KONKURENCIJOS TARYBA ATKREIPIA SAVIVALDYBĖS DĖMESĮ Į GALIMĄ KONKURENCIJOS RIBOJIMĄ TAKSI PASLAUGŲ RINKOJE

2012 03 12

Konkurencijos taryba raštu kreipėsi į Vilniaus miesto merą A. Zuoką reikšdama susirūpinimą dėl tam tikrų veiksmų, susijusių su Vilniaus miesto savivaldybės steigiama taksi dispečerine ir kuriama įmone, teiksiančia keleivių vežimo taksi automobiliais paslaugas. Įvertinusi viešai pateikiamą informaciją, Konkurencijos taryba atkreipia dėmesį, kad tokiais veiksmais gali būti iškraipoma ar ribojama konkurencija tarp taksi paslaugas teikiančių įmonių.

Iš viešai pateikiamos informacijos galima suprasti, kad su savivaldybės dispečerine sutartis sudarysiantys vežėjai įgis galimybę naudotis savivaldybės suteiktu materialiniu turtu (navigacijos įranga) bei nemokamai reklamuoti savo paslaugas, o tokios išlaidos bei pačios dispečerinės išlaikymas bus finansuojamas iš savivaldybės biudžeto. Privačios taksi vežimo paslaugas teikiančios įmonės tokių sąlygų neturės, nes jos pačios dengs patiriamas panašaus pobūdžio išlaidas. Dėl to privatiems vežėjams gali būti sudarytos nevienodos sąlygos veikti rinkoje lyginant su dispečerinės paslaugomis besinaudojančiais vežėjais.

Be to, išdėstytos abejonės dėl Vilniaus miesto savivaldybės veiksmų, susijusių su savo taksi įmonės steigimu pagrįstumo ir teisėtumo. Atkreiptas dėmesys į tai, kad pagal galiojančius teisės aktus Vilniaus miesto savivaldybė yra institucija, teikianti leidimus asmenims, norintiems teikti keleivių vežimo paslaugas lengvaisiais automobiliais taksi, bei vykdanti taksi paslaugų rinkos priežiūros ir kontrolės funkcijas. Dėl šios priežasties sprendimas steigti taksi paslaugas teikiančią įmonę gali turėti neigiamą poveikį konkurencijai, kadangi turėdama papildomus įgalinimus kontroliuoti kitų ūkio subjektų vykdomą veiklą, Savivaldybė gali piktnaudžiauti tokiomis teisėmis ir daryti įtaką privačių taksi įmonių (savo įmonės konkurentų) veiklai.

Rašte Vilniaus merui A. Zuokui tai pat pabrėžiama, kad kai kurie numatomi taksi paslaugų teikimo aspektai (pvz., ketinimai nustatyti ir vienodas dispečerine besinaudojančių vežėjų paslaugų kainas) gali nulemti ir Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio, draudžiančio visus konkurenciją ribojančius susitarimus, pažeidimą.

Konkurencijos taryba, išdėsčiusi nuomonę apie galimas konkurencijos problemas dėl Vilniaus miesto savivaldybės ir jos įmonių planuojamų veiksmų, pasiūlė šiuos veiksmus įvertinti atsižvelgiant į konkurencijos teisės reikalavimus ir prireikus pakeisti jau priimtus ar ketinamus priimti sprendimus, susijusius su taksi paslaugų Vilniuje teikimo organizavimu.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 01 12