BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UAB „NACIONALINIS ŽALOS IR SKOLŲ IŠIEŠKOJIMO CENTRAS“ IR UAB „TIKROJI TURTO KAINA“ SKLEIDĖ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ

2013 12 19

Konkurencijos taryba gruodžio 19 d. paskyrė bendrą 5000 Lt baudą teisinių paslaugų įmonėms UAB „Nacionalinis žalos ir skolų išieškojimo centras“ ir UAB „Tikroji turto kaina“ už klaidinančios reklamos skelbimą.

Konkurencijos taryba nustatė, kad šios dvi įmonės įvairiais laikotarpiais nuo 2011 m. gegužės 6 d. iki 2013 m. rugsėjo 3 d., naudodamos du automobilius ir išorinę reklamą, skleidė tokius reklaminius teiginius: „Skolų išieškojimo lyderis“, „Nacionalinis žalos ir skolų išieškojimo centras – skolų išieškojimo lyderis“, „Potencialus skolų išieškojimo lyderis“, „Stengiamės dirbti taip, kad klientas sakytų: skolų išieškojimo lyderis“, „Skolų advokatai“, „Skolų išieškojimo advokatai“, „Advokatai“ ir „Parenkami skolų advokatai“.

Vadovaudamasi Reklamos įstatymo 5 straipsniu, Konkurencijos taryba šias reklamas pripažino klaidinančiomis, nes reklamose naudotas teiginys „lyderis“ apibūdino įmonę kaip pirmaujančią tarp skolų išieškojimo paslaugas teikiančių ūkio subjektų ir tuo galėjo paskatinti vartotojus rinktis būtent šią įmonę nors toks teiginys nebuvo pagrįstas. Reklamos, kuriose skelbiama, kad paslaugas teikia advokatai, pripažintos klaidinančiomis, nes nei UAB „Nacionalinis žalos ir skolų išieškojimo centras“ nei UAB „Tikroji turto kaina“ negali teikti advokatų paslaugų, todėl tokie reklaminiai teiginiai yra akivaizdžiai klaidinantys.

Nors kai kurie reklaminiai teiginiai − „Potencialus skolų išieškojimo lyderis“, „Stengiamės dirbti taip, kad klientas sakytų: skolų išieškojimo lyderis“, „Parenkami skolų advokatai“ – tiesiogiai ir nenurodė reklamuojamos įmonės kaip užimančios lyderio pozicijos ar teikiančios advokatų paslaugas, tačiau dėl tam tikro reklamos pateikimo būdo (teiginiai „potencialus“, „stengiamės dirbti taip, kad klientas sakytų:“, „parenkami“ pateikiami itin smulkiu ar sunkiai įskaitomu neryškiu šriftu, artimu fono spalvai) taip pat pripažinti klaidinančiais.

Už panašaus pobūdžio klaidinančios reklamos skelbimą Konkurencijos taryba UAB „Tikroji turto kaina“ 2009 m. buvo skyrusi 11 500 Lt baudą.

Konkurencijos tarybos nutarimą galima rasti čia.

Pastaba

(1) Reklamos įstatymo 5 straipsnis draudžia naudoti klaidinančia reklamą. Šio straipsnio 6 dalis nurodo, kad reklama bet kuriomis aplinkybėmis laikoma klaidinančia, jeigu ji turi Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 7 straipsnio 1 – 21 punktuose nustatytų klaidinančios komercinės veiklos požymių, įskaitant apgaulingą tvirtinimą, kad komercinės veiklos subjektui yra suteikta tam tikros veiklos licencija (leidimas).

(2) Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 3 dalis).

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 19